Kafa na poslu - najgora za srce
Za mnoge je kafa nezaobilazan deo radnog dana, ali nova studija švedskih naučnika pokazuje da upravo ta „pauza za kafu” može imati neželjene posledice po zdravlje srca. Istraživači sa Univerziteta Upsala i Tehnološkog univerziteta Šalmers u Geteborgu ispitali su sastav kafe iz 14 različitih kancelarijskih aparata koristeći pet brendova.
Otkrili su da većina ovih aparata oslobađa visoke koncentracije kafestola i kahveola – prirodnih jedinjenja iz zrna kafe, koji dokazano povećavaju nivo lošeg LDL holesterola i štetno utiču na kardiovaskularni sistem, piše People.
Najveći problem predstavljaju kancelarijski aparati za kafu i tradicionalno kuvanje kafe u džezvi, koji oslobađaju najviše ovih supstanci.
Suprotno tome, papirni filteri, poput onih koji se koriste u kućnim aparatima za filter-kafu, efikasno uklanjaju većinu štetnih jedinjenja.
„Filtracija ima ključnu ulogu u određivanju koliko štetnih jedinjenja dospeva u našu šolju”, ističe vođa tima istraživača, profesor Dejvid Igman.
„Za one koji dnevno piju više šoljica, filtrirana kafa je svakako bolji izbor”.
Studija, objavljena u časopisu Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases, poziva na oprez, naročito u Evropi, gde više od 50 odsto odrasle populacije ima povišen holesterol.
Iako su potrebna dodatna istraživanja, zaključak je jasan – način na koji pripremamo kafu ima veći uticaj na zdravlje nego što se ranije mislilo.