Манипулација емоцијама, временом и новцем

ИКЕА се служи психолошким триковима да повећа продају

"ИКЕА ефекат" је изазов за маркетинг, јер захтева да се понуди опција прилагођавања, бржа испорука, пријатна атмосфера и додатне услуге које ће привући и задржати купце

(Freepik)

ИКЕА је један од најпознатијих и најуспешнијих брендова намештаја на свету. Њихови производи су приступачни, функционални, модерни и естетски привлачни. Али, да ли сте се икада запитали како ИКЕА успева да нас наведе да потрошимо више новца него што смо планирали?

Откривамо 5 трикова како ИКЕА користи психологију да нас задржи у својим продавницама и подстакне куповину.

1. Лавиринт

Лавиринтски распоред продавнице. ИКЕА продавнице су дизајниране тако да нас воде кроз различите одељке, од дневних соба, преко кухиња, до спаваћих соба. На тај начин, видимо много више производа него што смо тражили, па можемо да се инспиришемо за уређење свог дома. ИКЕА продавнице, такође, имају мало излаза, па морамо да прођемо кроз целу зграду да бисмо изашли. То значи да ћемо дуже остати у продавници и вероватније купити нешто што нам се допадне, а што нисмо планирали.

2. Удаљеност од града

ИКЕА продавнице су често лоциране изван градова, што значи да морамо да уложимо више времена и новца да би дошли до њих. То ствара осећај да треба да искористимо свој пут и купимо све што ће нам можда затребати, па чак и оно што нам стварно не треба.

3. Простор без времена

Још један трик који ИКЕА користи да нас наведе да купимо више је чињеница да ИКЕА продавнице немају прозоре нити сатове, па не можемо да пратимо колико времена проводимо у њима. То смањује нашу свест о времену и подстиче нас да се опустимо и уживамо у куповини. То је слично као у казинима, где је циљ да заборавимо на спољни свет и фокусирамо се на игру. ИКЕА, такође, користи пријатну музику, осветљење и мирисе да створи пријатну атмосферу која нас задржава у продавници.

4Оловке и папир за слободну употребу

ИКЕА нуди оловке и папир за слободну употребу, како би посетиоци могли да запишу шта желе да купе. То је још један трик који ИКЕА користи да нас наведе да купимо више. Наиме, када запишемо шта желимо да купимо, ми стварамо обавезу према себи да то заиста и купимо. То је психолошки ефекат који се зове конзистентност.

Људи воле да буду конзистентни у својим ставовима и понашању, па ће се држати списка који су сами направили. Такође , када запишемо шта желимо да купимо, смањујемо могућност да заборавимо нешто што нам је потребно, па ћемо се осећати задовољније својом куповином.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ron Vance (@ronbikerbass)

5"ИКЕА ефекат"

"ИКЕА ефекат" је когнитивна пристрасност која се јавља када потрошачи дају већу вредност производима које су делимично или потпуно сами створили. То је зато што се осећају поносно и задовољно својим радом, као и зато што стварају емоционалну везу са производима.

"ИКЕА ефекат" је, такође, изазов за маркетинг, јер захтева да се понуди опција прилагођавања, бржа испорука, пријатна атмосфера и додатне услуге које ће привући и задржати купце.

ИКЕА не продаје само намештај, већ и стил живота. Њихови производи су названи по шведским речима, градовима, именима и другим асоцијацијама које буде нашу радозналост и симпатију. ИКЕА производи су, углавном, намењени за самостално склапање, што нам даје осећај постигнућа и задовољства када их саставимо. На тај начин, ми стварамо емоционалну повезаност са производима. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lenie Alexis (@alexisblanks)

Magazin Politika

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт magazin.politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта magazin.politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.